RETAIL 2024 konferencija | G.Azguridienės įžvalgos apie šiuolaikines vartojimo tendencijas

2024-05-27
RETAIL 2024 konferencija | G.Azguridienės įžvalgos apie šiuolaikines vartojimo tendencijas

Verslo žinių organizuojamoje RETAIL 2024 konferencijoje labiausiai įstrigo Jack Stratten pranešimas apie šiuolaikines vartojimo tendencijas (trendus), dėl taiklumo, ne dėl minties naujumo. Tai, kad žmonės sako viena, o daro kita, pastebima jau seniai pačių įvairiausių autorių skirtingose srityse.

 

Žmonės teigia, kad nepirks akcijų metu ir vengs nebūtinų pirkinių, o realiai ieško akcijų. Tačiau, kai užsinori, įsigyja nebūtinus ir prabangius pirkinius. Todėl ir rinkos tyrimai nėra paprastoji žmonių apklausa – reikia paklausti taip, kad žmogus išduotų veiksmo intenciją, o ne savo idealiojo elgesį, kuris gal niekada ir neatsitinka.

 

Taip pat negali sakyti, kad mes, žmonės, esame melagiai. Šia prasme greičiau optimistai. Sakome, kad daugiau sportuojame, sveikiau valgome, racionaliau renkamės ir visai nesirūpiname kas, ką apie mus kalba, nors realiai taip nėra.


Mūsų kukli diskusija (nuotraukoje) apie klientų segmentaciją irgi atsimušė į šią temą. Salė ėmė klausinėti iLunch atstovo, kada jie turės daugiau vegetariško-veganiško pasirinkimo. Diskusijos dalyviai suskubo prisiminti tiesą, kad žmonės teigia, jog norį vieno, o perka visai kitą. Ypač seną gerą arba pigesnį vietoje sveiko patiekalo.

 

Dėl paskutinio turėjau nesutikti, nes po penkiolikos metų savo darbo patirties mažmenoje (dabar ASSORTI) pastebiu, kad žmonės daug daugiau žino apie maistą, turi nuomonę, prisižiūri suvartojamojo cukraus kiekį ir renkasi kokybę. Bet tuo pačiu ir sutinku, kad veganizmo banga Lietuvoje yra gerokai mažesnė nei, pavyzdžiui, Vokietijoje. Taip pat daržovių paklausa yra mažesnė nei vaisių. Nors čia, aš galvoju, labiau lemia patogumas. Daržoves reikia ruošti, o vaisius tiesiog imi ir suvalgai.


null


Parengta ASSORTI asortimento vadovės Guodos Azguridienės